آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
لینك دوستان
آمار
» کل بازدید :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» تعداد نویسندگان :
» تعداد کل پست ها :
درباره وبلاگ
این وبلاگ علاوه بر مشاوره در خصوص کنکور ارشد مدیریت مالی در خصوص حسابداری تعهدی نیز خدمات ارائه می دهد. ارادتمند شما ارجمند [تقدیم به همه دوستان]
نظر سنجی
با سلام و خسته نباشی نظرتون رو در مورد وبلاگ از نظر مطالب و موضوعات بفرمایید( نظرات خودتون رو در بخش نظرات مطالب قید فرمایید تا در جهت رفع آن باشیم ) با تشکر و سپاس فراوان





صفحات جانبی
پیوندهای روزانه
سید امیر صفوی
Seyed Amir Safavi, M.A. Finance Department of Management and Accounting, Allameh Tabataba’i University, teacher,Academic Center for Education, Culture & Research (A.C.E.C.R) , Tehran University Branch, Tehran, I. R. of Iran, Phone: (+98)9198003809 http://amirsafavi.ir/

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارشاد
قاعده ی ایــدکــا

نظریه ی مدیریتی؛ قاعده ی آیــدکــا... AIDCA

آیدکا سرواژه کلمات توجه،علاقه،خواسته،اعتقاد و اقدام است.

AIDCA

رابرت هلر در کتاب خود به نام فروش موفق قاعده ی ایدکا را به شرح زیر معرفی می نماید:
  • توجه     Attention
  • علاقه      Interest
  • خواسته      Desire
  • اعتقاد   Conviction
  • عمل               Act
    ایدکا سرواژه کلمات توجه،علاقه،خواسته،اعتقاد و اقدام است این ها مراحلی هستند که باید مشتریان احتمالی را ترتیب از میان آنها بگذرانید تا اینکه شانس خود را برای فروش کالا به حداکثر برسانید.

    به کارگیری قاعده «ایدکا»
    از مدت های پیش فروشندگان برای تهیه نامه هایی که مستقیما به مشتریان ارسال می شوند از قاعده ایدکا استفاده کرده اند. اما این قاعده نه نتها در مورد نامه های فروش کالا و خدمات بلکه در همه زمینه های فروش کاربرد دارد. با پیروی از این فاعده اقدامات شما برای فروش کالا و خدمات جهت و نظم پیدا می کند و نیز بدین ترتیب پیشنهادی که برای فروش می کنید از نظر مشتری بی عیب و نقص و جذاب جلوه می نماید.

    اول توجه مشتری را جلب کنید و بعد در او ایجاد علاقه کنید. سپس علاقه را به خواستن (کالا یا خدمات شما) تبدیل و بعد برای اقدام که همان خرید کالا یا خدمات شما است او را متقاعد کنید.


طبقه بندی: دانستنیها،
برچسب ها:قاعده ی ایــدکــا، ایــدکــا، بازاریابی، بازار، کاریابی، نحوه فروش، فروش موفق، موفقیت در فروش، مدیریت فروش،


ارسال توسط رامین ارجمند | تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391 | نظرات ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر