آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
لینك دوستان
آمار
» کل بازدید :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» تعداد نویسندگان :
» تعداد کل پست ها :
درباره وبلاگ
این وبلاگ علاوه بر مشاوره در خصوص کنکور ارشد مدیریت مالی در خصوص حسابداری تعهدی نیز خدمات ارائه می دهد. ارادتمند شما ارجمند [تقدیم به همه دوستان]
نظر سنجی
با سلام و خسته نباشی نظرتون رو در مورد وبلاگ از نظر مطالب و موضوعات بفرمایید( نظرات خودتون رو در بخش نظرات مطالب قید فرمایید تا در جهت رفع آن باشیم ) با تشکر و سپاس فراوان





صفحات جانبی
پیوندهای روزانه
سید امیر صفوی
Seyed Amir Safavi, M.A. Finance Department of Management and Accounting, Allameh Tabataba’i University, teacher,Academic Center for Education, Culture & Research (A.C.E.C.R) , Tehran University Branch, Tehran, I. R. of Iran, Phone: (+98)9198003809 http://amirsafavi.ir/

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارشاد
برند چیست ؟

یک نام،اصطلاح،علامت،سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنهاکه قصد آن مشخص کردن کالاو خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز تفاوت گذاری بین آنها میان سایر رقباست.

 به طور کلی برند ها به چهار دسته تقسیم می شوند :

۱- برند انفرادی :

یک شرکت ممکن است بر اساس سیاستی تصمیم بگیرد.برندهای مشخصی را برای هر یک از محصولات خود اقتباس کند .

۲- برند فامیلی :

برنده های فامیلی به یک سر ی از محصولات خاص محدود می شود.اصطلاح برند فامیلی رجوع می کند به یک نام تجاری   Brand Name که یک شرکت برای یک سری از محصولاتش اقتباس می کند.

۳- برند شرکتی   Company Brand

ما ممکن است براس همه محصولات اسم شرکت کننده  یا تولید کننده را بگذاریم.وقتی یک شرکت تولید کننده محصولات متعددی می باشد این نوع برند شرکتی استفاده می شود. برای مثال نساجی تاتا ( نساجی مازندران ) محصولات مهندسی ، شیمیایی و غیره.

۴- ترکیبی از همه Combination Divice  

محصولات اسامی خودشان را دارند و برند شرکتی مشخص می کند که شرکت همه محصولات را تولید می کند. مثل (تاج شرکت تاتا ) یا (تاژ شرکت بهداد )

خصوصیات یک برند خوب:

۱- برند می بایست چیزی از هدف تولید محصول ،کیفیت آن،منافع آن،استفاه های آن و طرز عمل آنو غیره پیشنهاد کند.

۲- برند باید ساده ،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. برای مثال ،لوکس، ژیلت ،بی بی سی ،نایک ،مگی،بیک، و …

۳- برند باید به سادگی تبلیغ و شناسایی شود

۴- برند باید بخشی از یک حالت و طبیعت دائمی باشد

۵- برند باید ساده و شفاف و جذاب باشد

۶- باید قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد

۷- باید مشخص و دقیق باشد

۸- باید دارای صدای لذت بخش درهنگامی که آن را می شنوید باشد.

۹- باید اقتصادی بوده و قابل تولید مجددو تکثیر باشد.

۱۰- باید اصل باشد ( غیر تقلیدی)

۱۱- نباید به چندین گونه تلفظ شود

۱۲- نباید تهاجمی (به کسی یا چیزی)و یا اهانت آمیز باشد

۱۳- باید تصویر خوبی ایجاد کند

۱۴- نباید قدیمی و کهنه باشد



طبقه بندی: خواندنی های جالب،
برچسب ها:برند، برچسب، نماد تجاری، تبلیغ، نماد، تجارت، کسب و کار، مدیریت، تحول، کارآفرینی،


ارسال توسط رامین ارجمند | تاریخ : چهارشنبه 30 فروردین 1391 | نظرات ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر